Zoeken
Kies uw taal

Veel gestelde vragen en antwoorden

Wanneer is mijn bestelde medicatie binnen?

Als u herhaal medicatie bestelt die niet in de herhaalservice zit, krijgt u via uw mailbox of via een SMS binnen 5 werkdagen een bericht als uw medicatie klaarstaat. In het bericht leest u of u de medicatie kunt ophalen uit de medicatie uitgifte automaat of aan de balie in de apotheek. U hoeft hiervoor niet te bellen naar de assistente. 

De afhaaltijden aan de balie zijn op ma-di-do-vr van 15.00-17.00 uur, op woe van 11.00-12.00 uur.

Wanneer en hoe ontvang ik een bericht?

U krijgt altijd via uw mailbox of via SMS een bericht wanneer uw nieuwe medicatie klaarstaat. U heeft dan ruim voldoende de tijd om de medicijnen op te halen uit de medicatie uitgifte automaat of aan de balie in de apotheek. U hoeft hiervoor niet te bellen naar de assistente.

De afhaaltijden aan de balie zijn op ma-di-do-vr van 15.00-17.00 uur, op woe van 11.00-12.00 uur.

Melding/bericht/notificatie in MGn of Medgemak app ontvangen
Voor patiënten die gebruik maken van MijnGezondheid.net of de MedGemak app geldt het volgende:
U ontvangt een melding/bericht/notificatie binnen MGn of de MedGemak app als uw medicatie door de apotheekmedewerker is besteld.
De datum die staat weergegeven onder de medicatie is de datum waarop uw nieuwe medicatie weer van start gaat. De apotheek bestelt uw medicatie ruim van te voren, dit kan betekenen dat u op dat moment nog een voorraad in huis hebt
Let op: U krijgt altijd via uw mailbox of via SMS een bericht wanneer uw nieuwe medicatie weer klaarstaat. U heeft dan ruim voldoende de tijd om de medicijnen op te halen uit de medicatie uitgifte automaat of aan de balie in de apotheek. U hoeft hiervoor niet te bellen naar de assistente. 
De afhaaltijden aan de balie zijn op ma-di-do-vr van 15.00-17.00 uur, op woe van 11.00-12.00 uur.
Wat houdt de herhaalservice in?
Voor mensen die chronisch één of meer medicijnen gebruiken werkt Medioo met de herhaalservice. Dit betekent dat u niet steeds zelf apart de geneesmiddelen hoeft te bestellen. In ons systeem worden al uw chronische medicijnen voor 3 maanden in één keer herhaald en besteld. Dit doen we altijd uiterlijk 2 weken voordat uw medicijnen op raken. 
Voor patiënten die gebruik maken van de MijnGezondheid.net of de MedGemak app geldt het volgende: u ontvangt een bericht/melding binnen MGn of de MedGemak app als uw medicatie door de apotheek is besteld. De datum die staat weergegeven onder de medicatie is de datum waarop uw nieuwe medicatie weer van start gaat. De apotheek bestelt uw medicatie ruim van te voren, dit kan betekenen dat u op dat moment nog een voorraad in huis hebt. 
 
Let op: U krijgt altijd via uw mailbox of via SMS een bericht wanneer uw nieuwe medicatie klaarstaat. U heeft dan ruim voldoende de tijd om de medicijnen op te halen uit de medicatie uitgifte automaat of aan de balie in de apotheek. U hoeft hiervoor niet te bellen naar de assistente. 
De afhaaltijden aan de balie zijn op ma-di-do-vr van 15.00-17.00 uur, op woe van 11.00-12.00 uur.
Welke medicijnen mogen in de herhaalservice?

Gebruik maken van de herhaalservice is alleen mogelijk als u het medicijn al vaker hebt gekregen en voor een langere periode moet innemen. Denk aan maagzuurremmers, cholesterolverlagers, anticonceptie of andere chronische herhaalmedicatie.

Kunnen alle medicijnen in de uitgifte automaat?

Medicijnen die u voor de eerste keer krijgt, medicijnen die in de koelkast bewaard moeten worden, in een glazen fles of grote verpakking zitten kunnen niet in het uitgifteautomaat, deze kunt u aan de balie ophalen zoals u gewend bent.

Kan ik ook betalen via de uitgifte automaat?

Als er een rekening bij uw medicijnen zit kunt u middels een QR code en uw bank app op uw mobiele telefoon een pin betaling doen bij het uitgifte automaat, u kunt niet contant betalen

Twijfelt u of u wel naar de huisarts moet?
Hieronder vindt u allerlei informatie die u verder helpt.